Vanliga frågor och svar

Vi betalar bonus så snart webbutiken har godkänt ditt köp och betalat oss försäljningsprovision. På vår sida ser du hur lång betalningstid de olika webbutikerna har. Om du inte har fått din bonus och betalningstiden utgått ska du kontakta oss på info@bonusway.se.
Du kan begära en överföring av bonus till ditt bankkonto när saldot går över ett minimibelopp på 150 kronor. Det är först i betalningsskedet man kan fylla i dina betalningsuppgifter. För att vi skall kunna göra en utbetalning krävs att du fyller i ditt fullständiga namn och IBAN-kontonummer eller Paypal-användarnamn. IBAN är en internationell standard för kontonummer och används vid betalningar till och från utlandet. Svenska IBAN-kontonummer omfattar 24 tecken, SE och 22 siffror. Kontakta din bank ifall du är osäker, så blir det säkert rätt. Vi behöver även ditt telefonnummer. När du har begärt om en utbetalning, får du ett SMS med en verifieringskod du behöver för att kunna slutföra betalningen.
Bonusen kan vara en procentsats av ordervärdet eller ett fast belopp i kronor. Bonusen räknas av varans eller tjänstens pris exklusive moms och frakt. Den fasta bonusen i kronor är alltid densamma, oavsett storleken på ditt köp eller antalet produkter du har beställt.
Ifall du avbokar eller returnerar hela din order, nekas bonusen, och dess status blir “Nekad”. Om du returnerar bara en del av din order, ska bonussumman sänkas automatiskt.
Om man redan gjort ett köp via en webbutik utan att logga in via Bonusway.se, kan man tyvärr inte få bonus i efterhand.
Om du trots allt har gått via Bonusway, men din bonus uteblev, kan du ta kontakt med oss på info@bonusway.se, förutsatt att ett klick till webbutiken i fråga har registrerats på din profil. Det kan du se i klickhistoriken, under “Min Profil”. Vi kan registrera din bonus manuellt, om inte det finns en orsak till att köpet tyvärr inte genererat bonus.
Vårt bonussystem fungerar tyvärr inte i samband med rabattkoder, -kuponger eller presentkort. De kan tyvärr inte kombineras med cashback. Endast kampanjkoder som anges på vår hemsida, skickats via nyhetsbrev från Bonusway eller publicerats i våra sociala medier fungerar.
Bonusstatusarna varierar beroende på hur långt de är i hela betalningsprocessen. I början är statusen "Under utvärdering" (vi väntar på webbutikens och nätverkets godkännande). När du får bonusen till ditt Bonusway-konto ändras statusen till "Tillagd till ditt saldo" (vi betalar dig). Olika webbutiker har olika genomsnittliga utbetalningstider, de syns på de olika webbutikernas egna sidor. Notera att då bonusen gäller en tjänst så som ett hotell eller flyg betalas bonusen först efter att själva tjänsten är använd. Utbetalningstiden börjar alltså när tjänsten är utnyttjad.
AdBlock rekommenderas inte. Bonus kan endast registreras om din webbläsare tillåter cookies, vi spårar köpen med hjälp av dem. En del Adblock-program raderar cookies och därmed förhindras bonusen från att registreras. Inaktivera alla Adblock-program innan du använder Bonusway.se.
En cookie är en datafil som lagras i din webbläsare och som begär åtkomst till din aktivitet online. Tjänsteleverantören kan hämta cookien senare och kontrollera informationen den registrerade. Till exempel när du besöker en webbplats för första gången och väljer svenska som språk behöver du inte välja språk vid nästa besök. Cookien i det här fallet har registrerat att du föredrar att använda webbplatsen på svenska. Cookies kan inte komma åt dina lösenord eller andra filer på datorn. När du klickar dig vidare till en webbutik via oss lagrar vi en cookie i din webbläsare. Med hjälp av denna cookie identifierar webbutiken dig som användare av Bonusway.se. Webbutiken betalar därefter oss försäljningsprovision på dina inköp, som vi delar med dig i form av bonus. För att bonus skall registreras, tillåt alltid cookies i din webbläsare. Om cookies är inaktiverade i din webbläsare måste du aktivera dem.
Utmärkt! Vi svarar mer än gärna på dina frågor. Vänligen kontakta oss via email på info@bonusway.se.
Om din fråga gäller saknad bonus, vänta ett par dagar från det att köpet är gjort innan du tar kontakt, ibland kan registrering av bonus dröja ett tag. Hör alltid av dig till oss på Bonusway vid bonusrelaterade frågor och inte webbutiken du handlat hos. Vi har inte skilda avtal med våra butiker, utan med diverse affiliate-nätverk.