Vanliga frågor och svar

Jag fick inte bonus. Vad skall jag göra?
Om det har gått över 5 dagar sedan du gjorde ditt köp och din bonus inte registrerats betyder det att butiken inte skickat oss informationen om ditt köp och därför har bonusen inte registrerats. Om du är säker på att du följt alla rekommenderade steg för att få bonus kunde du vänligen skicka oss ett Var är min bonus? formulär så skall vi undersöka saken.

Om det gått över 3 månader sedan du gjorde ditt köp kan vi tyvärr inte registrera din bonus manuellt då butikerna inte godkänner så gamla registreringar.

Hur länge tar det innan jag kan begära utbetalning på min intjänade bonus?
Då din bonus registrerats och står som ”Under utvärdering” måste vi vänta tills butikens returtid är slut för att försäkra oss om att du inte returnerat något. Butiken kommer kontrollera att alla användarvillkor uppfyllts då köpet gjordes. Om butiken håller med om att ditt köp är godkännbart kommer kommer de att skicka pengarna till oss och statusen på din bonus kommer ändras till ”Tillagd till ditt saldo”. Märkväl att vi måste vänta på att butiken betalar oss innan vi kan ändra statusen på bonusen.

Denna process kan ta kring 3 – 4 månader beroende på butiken och med vissa undantag:

  • För resesegmentet blir bonusen utbetalbar först inom 10 veckor efter att man slutfört användningen av det man köpt (checkat ut, flugit, returnerat den hyrda bilen). Detta betyder att om du bokat ett hotell 1 september 2019 men checkat ut först 21 december 2019 kommer din bonus bli utbetalbar inom mars 2020.
Hur länge måste jag vänta för att min bonus skall registreras?
I normala fall syns bonusen som registrerad inom 15 minuter efter att du slutfört ditt köp. Du kommer också få ett mail av oss som konfirmerar att din bonus registrerats. För vissa butiker kan det dock ta upp till 5 dagar för dem att meddela oss om ditt köp. Så fort butiken meddelar oss registreras din bonus på ditt Bonusway-konto.

Om det har gått över 5 dagar och din bonus fortfarande inte har registrerats ber vi dig fylla i vårt Var är min bonus? formulär så skall vi hjälpa dag och lösa situationen.

Kan jag använda en rabattkod och tjäna bonus?
För att försäkra dig om att få bonus skall du endast använda rabattkoder som finns på Bonusways sida. Om du väljer att använda en kod som inte finns på vår sida kan vi inte garantera att du kommer få bonus.
Varför har min bonus nekats?
Tyvärr vet vi inte alltid den exakta orsaken till att din bonus nekats men här kan du hitta några möjliga orsaker:

  • Du avbokade din beställning eller returnerade en del av din order;
  • Du använde en rabattkod som du inte hittade direkt på Bonusways sida. Dessa inkluderar kuponger från andra cashback-sidor;
  • Ditt klick har krediterats till en annan publisher. Klicket och bonusen har gått till någon annan än Bonusway, till exempel en prisjämförelsesida eller en rabattkodssida;
  • Du använde en betalningsmetod som inte fungerar med cashback. Dessa kan vara presentkort, kredit i butiken eller kundpoäng;
  • Du bröt mot butikens användarvillkor;
  • Butiken har slutat sin verksamhet på vår sida eller gått i konkurs.

Om du inte tycker att någon av dessa orsaker stämmer i ditt fall kan du skicka oss en Nekad bonus förfrågan så skall vi kontakta butiken och be dem utreda orsaken till nekningen.

Hur byter jag mitt lösenord?
Om du inte kan logga in på ditt konto i Logga in-fönstret skall du klicka på Glömt lösenord. Då kommer vi skicka dig ett e-post med en länk där du kan återställa ditt lösenord. Ifall du inte fåt ett e-post av oss, kontrollera att brevet inte gått i skräpposten.

Om du redan har loggat in kan du ändra ditt lösenord under dina Inställningar. Du måste ange ditt gamla lösenord och sedan välja ett nytt.

 

 


 

Hittar du inte svar på din fråga?

Vänligen fyll i ett av formulären nedan, så ska vi försöka hjälpa dig så snart som möjligt. Om bonusen inte registrerades på ditt konto inom 5 dagar från ditt köpdatum, vänligen skicka in formuläret om saknad bonus.

Skicka din fråga till oss Skicka din fråga till oss

Om du inte hittar den information du behöver på vår Hjälp & Support, skicka ett meddelande till oss så hjälper vi dig.

Fyll i formuläret om saknad bonus Fyll i formuläret om saknad bonus

Om din bonus inte har registrerats, vänligen rapportera om det via ”Inkommande bonus” -sidan. Du måste först logga in på ditt konto.

Observera att för köp där ingen bonus har registrerats, kan vi endast lägga till den saknade bonusen om köpet gjordes inom de senaste 6 månaderna. Tyvärr går det inte att lägga till bonusar för äldre köp. Kontrollera även butikens villkor innan du fyller i formuläret.

Vi strävar efter att svara på alla frågor inom 72 timmar, men ibland får vi fler meddelanden än vanligt, vilket kan förlänga svarstiden. Alla frågor kommer att besvaras så snart som möjligt.

Under sommaren kan svarstiden vara upp till mer än en vecka, men vi återkommer inom 2 veckor. Vi beklagar för besväret.