Vanliga frågor och svar

För att få bonus för din nätshopping bör du först bli medlem på Bonusway och sedan alltid gå till webbutiken du ska handla hos via Bonusway. Du måste komma ihåg att logga in på Bonusway och klicka dig till webbutiken via vår hemsida alltid före du genomför ett köp. Själva köpet gör du hos webbutiken som normalt.

Ingenting. Det är helt gratis att bli medlem och att använda Bonusway.

Genom att endast registrera dig på Bonusway får du inte bonus. För att du ska få bonus för ditt inköp ska du vara inloggad på Bonusway och klicka dig till webbutiken via vår hemsida. Utöver hemsidan kan du även använda vårt påminnelseverktyg eller vår app för att få bonus vid dina inköp. Det är väldigt viktigt att klicka sig till webbutiken på ett av dessa tre sätt. Ifall du inte gör det, kommer webbutiken inte kunna spåra köpet till oss och då kan du inte heller få bonus för köpet.

Hur som helst. Vi betalar oavkortat bonusen som rena pengar till ditt bankkonto eller Paypal-konto. Bonusen som man förtjänar på Bonusway är alltså inte bonuspoäng med begränsad användningsförmåga, utan riktiga pengar som överförs till din valda betalningsmetod.

Bonusen kommer från den webbutik som du är kund hos. När du går till webbutiken via Bonusway, känner webbutiken igen dig som Bonusways användare och betalar oss en försäljningsprovision för ditt genomförda köp. Denna försäljningsprovision delar vi med dig, i form av en bonus. Det betyder att du får en del av dina egna pengar tillbaka, som du ursprungligen betalade för köpet.

Ifall klick från köpet finns registrerat kan man i många fall i efterhand få bonus för köpet. Här nedanför har vi listat situationerna där man tyvärr inte kan få bonus i efterhand, trots att klick finns registrerat.

       1. Man har inte klickat sig via oss till webbutiken före man bekräftar sitt köp.
       2. En rabattkod eller annan fördel har använts i samband med köpet vilket lett till att          bonusen inte registrerats automatiskt eller nekats
       3. Försäljningsprovisionen har registrerats åt en annan webbsida än Bonusway.
       4. Försäljningssituationen har inte uppfyllt webbsidans instruktioner.
       5. Ifall webbutiken lämnar vår försäljningsprovision obetald, är vi inte skyldiga att              betala ut obetalade bonusar till.
       6. Köpet eller bokningen har avbokats eller returnerats.
       7. Ifall det gått mer än 3 månader sen köpet gjorts, kan man inte längre registrera            bonusen manuellt. 

* För att klicket ska fungera via Bonusway eller påminnelseverktyget ska det efter klicket uppstå en blå ruta, som skickar dig vidare till webbutikens hemsida.

Ifall ingen av de ovanstående orsakerna gäller för ditt köp, lönar det sig att ta kontakt med vår kundtjänst på: info@bonusway.se. Då kan vi kolla vad som hänt med ditt köp! 

Detta är möjligt. Vissa bokningssidor för hotell och flyg kan höja på priset ifall man klickar till sidan via Bonusway. Ifall vi är medvetna om att webbutiken gör detta, varnar vi om det i webbutikens särskilda villkor.

Ifall du märker att detta sker, skicka gärna mail om det till vår kundtjänst (info@bonusway.se). Då kan vi lägga till informationen om detta på butikernas sida. 

Vår rekommendation är att du alltid först letar fram det billigaste priset du kan hitta. Efter att du hittat det billigaste priset, ska du klicka dig vidare till webbutikens hemsida via oss före du genomför köpet. Börja alltså inte genomföra köpet via vår hemsida, utan leta först fram det billigaste priset och klicka dig därefter till webbutikens hemsida via oss före du betalar ditt köp.

Vi betalar bonusen direkt då webbutiken du använt har godkänt ditt köp och betalat försäljningsprovision till oss. Alla våra webbutiker har olika genomsnittliga utbetalningstider. Dessa utbetalningstider hittar man på webbutikernas egna sidor hos oss. Ifall utbetalningstiden för butiken har överskridits och din bonus inte blivit tillagd på ditt saldo, lönar det sig att kontakta vår kundtjänst på: info@bonusway.se

Vi betalar bonusarna till våra medlemmar då webbutikerna har betalat försäljningsprovisionen för ditt köp till oss. Vi kan alltså betala bonusen till våra användare först då webbutikerna har godkänt köpet och betalat oss för det. Denna process kan tyvärr dröja upp till några månader.

Du kan begära en utbetalning till ditt bankkonto eller Paypal-konto då du har förtjänat bonusar som är tillagda på ditt saldo så att du har överskridit utbetalningsgränsen. Utbetalningsgränsen är 150 kronor. Ifall man begär sin utbetalning till bankkonto tar det cirka 4-5 vardagar för pengarna att överföras. Ifall man begär utbetalningen till Paypal kommer utbetalningen överföras direkt. Du kan granska mängden utbetalbar bonus du har på aktivitetssidorna.

Bonus kan fås antingen som en procentsats av köpets summa eller som en fast summa. Ifall du exempelvis gör ett köp på 1000 kronor, varav du får 10% bonus, kommer du att få en bonus registrerad på ditt konto på 100 kronor. Ifall man får en fast summa bonus från webbutiken på 100 kronor kommer du för varje köp från butiken få 100 kronor bonus, oberoende på köpets summa. Bonusen räknas alltid på varans eller tjänstens pris exklusive moms.

Nej. Ifall du returnerar eller avbryter ditt köp kommer inte webbutiken betala försäljningsprovision till oss, vilket leder till att vi inte heller kan betala bonus för köpet.

Din bonus registreras på ditt konto direkt då vi fått informationen från webbutiken angående ditt köp. Detta kan ta allt från några minuter upp till några dagar. Informationen om att du fått bonus kommer synas på din aktivitet. Du kommer till aktivitetssidan genom att klicka på ”Hem” och ”Aktivitet”.

Du kan uppdatera dem på inställningar som du hittar via "Hem".

Vi rekommenderar inte att använda AdBlock. För att bonusar ska kunna registreras, krävs att cookies är aktiverade i din webbläsare. En del av funktionerna i AdBlock förstör cookies och blockerar bonusen från att registreras. Radera alla AdBlock-program från din dator före du genomför köp via Bonusway.

En cookie är en liten textfil, som sparas av din webbläsare och lagras på din dator. Cookien innehåller information om ditt besök och används av tekniska skäl för att förbättra webbplatsen för dig som användare.

Exempel på hur en cookie fungerar är när du besöker en webbsida och väljer svenska som språk leder det till att du nästa gång inte behöver välja språk. I cookien har då informationen om att du vill läsa sidan på svenska sparats. Cookies får inte tillgång till dina lösenord eller filer på din dator. 

När du klickar dig till en webbutiks sida via vår tjänst, kommer vi att registrera en cookie i din webbrowser. Med hjälp av denna cookie kan webbutiken identifiera att du är medlem på Bonusway. Detta gör att webbutiken betalar försäljningsprovision för köpet till oss, som vi sedan delar med dig i form av bonus.

För att bonusar för webbköp ska registreras på ditt konto korrekt, ska cookies vara aktiverat i din webbläsare.

Ifall du vill avsluta ditt konto ska du ta kontakt med vår kundtjänst på: info@bonusway.se. Kom ihåg att utan ett konto på Bonusway kommer du inte i framtiden att få bonusar från webbutikerna.

Utmärkt! Vi svarar mer än gärna på dem. Du kan kontakta oss på info@bonusway.se.